Upis djeteta u vrtić

Upis djeteta u dječje vrtiće kojima je osnivač Grad Zagreb

Gradski dječji vrtići provode programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu od navršene godine dana do polaska u osnovnu školu. Iznimno, program za djecu od šest mjeseci do navršene prve godine života provodi se u dječjim vrtićima “Duga” i “Medveščak” koji imaju verificiran program i osigurane potrebne uvjete za rad s djecom te dobi.

Program predškole obvezni je program odgojno-obrazovnoga rada za svu djecu u godini dana prije polaska u osnovnu školu. Dijete koje je ostvarilo pravo odgode upisa u prvi razred obvezno je pohađati program predškole najdulje još jednu pedagošku godinu, odnosno, može ostati uključeno u redoviti program predškolskog odgoja i obrazovanja  u dječjem vrtiću.

Program predškole za djecu koja pohađaju dječji vrtić integriran je u program predškolskog odgoja i obrazovanja i provodi se u svim vrtićnim odgojno-obrazovnim skupinama za djecu u godini prije polaska u osnovnu školu.

Dječji vrtići provode i verificirani program predškole za djecu obveznike programa predškole koja ne pohađaju dječji vrtić, odnosno nisu uključena u redovite, posebne ili alternativne programe dječjeg vrtića.

Za upis djece obveznika programa predškole u program predškole utvrđuje se, za svaku pedagošku godinu, popis gradskih dječjih vrtića koji provode verificirani program predškole te način, postupak i vrijeme upisa (poveznica: https://www.zagreb.hr/UserDocsImages/arhiva/odgoj_obrazovanje_spot/Obavijest_pred%C5%A1kola.pdf )

Upis djece rane i predškolske dobi u programe dječjih vrtića

Upis djece u programe gradskih dječjih vrtića provodi se prema planu upisa što ga za svaku pedagošku godinu donosi upravno vijeće gradskog dječjeg vrtića uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade koji u zajedničkoj Obavijesti o upisu djece u gradske dječje vrtiće utvrđuje način, vrijeme i uvjete upisa.

Obavijest o upisu djece u gradske dječje vrtiće objavljuje se na mrežnim stranicama i oglasnim pločama svih gradskih dječjih vrtića te na mrežnoj stranici Grada Zagreba. (Poveznica https://zagreb.hr/upisi-u-gradske-djecje-vrtice-za-pedagosku-godinu-/187965 )

Gradski dječji vrtići uz Obavijest Gradskog ureda objavljuju i informacije s detaljnim podacima o svim verificiranim programima koje pružaju u skladu s planom upisa.

Postupak upisa djece u programe dječjeg vrtića u pravilu se provodi elektroničkim putem, uz iznimku upisa tijekom pedagoške godine sukladno raspoloživim kapacitetima, na način da se propisani obrasci preuzmu s mrežne stranice dječjeg vrtića te ih se ispunjene s priloženom upisnom dokumentacijom dostavi dječjem vrtiću, koji će podatke unijeti u aplikativni sustav.

Postupak upisa u dječji vrtić

Nakon završetku roka za predaju zahtjeva za upis djeteta u dječji vrtić stručno povjerenstvo za upis djece u dječjem vrtiću odlučuje o zahtjevima za upis na temelju analize dostavljene dokumentacije i rezultata inicijalnog razgovora s roditeljima/skrbnicima uz nazočnost djeteta, uvažavajući razvojne mogućnosti i sposobnosti svakog djeteta te slobodne prostorne kapacitete dječjeg vrtića.

Stručno povjerenstvo dječjeg vrtića čine: dva člana iz reda odgojitelja, stručni suradnici, zdravstveni voditelj i ravnatelj.

Rezultati upisa djece se objavljuju na oglasnim pločama i mrežnim stranicama dječjih vrtića, pod šifrom djeteta, a sukladno odredbama pravilnika o upisu djece u dječji vrtić.

Roditelj/skrbnik nezadovoljan rezultatom upisa može izjaviti prigovor ravnatelju dječjeg vrtića u roku od 8 dana od dana objave rezultata.

Ravnatelj dječjeg vrtića o prigovorima roditelja/skrbnika odlučuje u roku 8 dana od dana zaprimanja prigovora.

Djeca se u dječji vrtić upisuju na temelju ugovora koji roditelj/skrbnik sklapa s dječjim vrtićem u pravilu u roku od mjesec dana od dana oglašavanja rezultata upisa, a iznimno najkasnije s početkom pedagoške godine, odnosno do uključivanja djeteta u program.

Prije sklapanja ugovora roditelj/skrbnik je obvezan dostaviti dječjem vrtiću:

– potvrdu nadležnog liječnika o obavljenom sistematskom zdravstvenom pregledu predškolskog djeteta prije upisa u dječji vrtić;

– presliku zdravstvene iskaznice djeteta;

– presliku iskaznice imunizacije djeteta (podaci o urednoj procijepljenosti djeteta protiv bolesti iz Programa obveznog cijepljenja), a original na uvid, te potvrdu izabranog pedijatra ili obiteljskog liječnika ukoliko su djetetu utvrđene privremene ili trajne kontraindikacije za cijepljenje protiv pojedinih zaraznih bolesti.

Uključivanje djeteta u program dječjeg vrtića

Dijete upisano u dječji vrtić započinje s ostvarivanjem programa s početkom pedagoške godine, osim ako drugačije nije utvrđeno ugovorom koji roditelj/skrbnik sklapa s dječjim vrtićem (npr. upis tijekom pedagoške godine i sl.).

Sudjelovanje roditelja/skrbnika u cijeni pojedinih programa utvrđuje se sukladno aktima Grada Zagreba, ovisno o vrsti i trajanju programa.

Upis djece s teškoćama u razvoju u dječji vrtić

Sukladno zakonskim odredbama prednost pri upisu ostvaruju, između ostalih, i djeca s teškoćama u razvoju i kroničnim bolestima koja imaju nalaz i mišljenje nadležnog tijela iz sustava socijalne skrbi ili potvrdu izabranog pedijatra ili obiteljskog liječnika, da je razmjer teškoća u razvoju ili kronične bolesti okvirno u skladu s listom oštećenja funkcionalnih sposobnosti, sukladno propisu kojim se uređuje metodologija vještačenja. Roditelji/skrbnici

su obvezni dostaviti dječjem vrtiću svu relevantnu dokumentaciju o zdravstvenom statusu djeteta.

Stručno povjerenstvo nakon provedenog inicijalnog razgovora i na temelju dostavljene dokumentacije izrađuje pisano mišljenje o mogućnosti uključivanja svakog pojedinog djeteta s teškoćama u dječji vrtić, ovisno o utvrđenim potrebama djeteta s teškoćama u razvoju u odnosu na program za koji je predan zahtjev te uvjete koje dječji vrtić djetetu može osigurati.

Ukoliko u zahtjevu za upis djeteta u dječji vrtić roditelji navedu da je njihovo dijete uredne razvojne linije, a na inicijalnom razgovoru stručno povjerenstvo uoči kod djeteta razvojno odstupanje, tada se roditeljima izdaje pisano mišljenje te ih upućuju na daljnju obradu.

Ukoliko se zahtjev za upis djeteta s teškoćama u razvoju  u dječji vrtić prihvaća, dijete se obvezno uključuje u opservacijski program.

Uključivanje djeteta s teškoćama u razvoju u dječji vrtić

Prosudbu o uključivanju djece u odgojno-obrazovne skupine s redovitim ili posebnim programima za djecu s teškoćama u razvoju, djece sa zdravstvenim teškoćama i neurološkim oštećenjima, kao i djece koja pri upisu imaju priložene preporuke stručnjaka donosi stručno povjerenstvo dječjeg vrtića.

Stručno povjerenstvo može predložiti za dijete s teškoćama u razvoju drugi odgovarajući posebni program, na temelju dostavljene zdravstvene dokumentacije ili dokumentacije specijaliziranih ustanova o specifičnim razvojnim i/ili zdravstvenim potrebama djeteta i inicijalnog razgovora s roditeljem uz nazočnost djeteta, koji bi primjerenije zadovoljio djetetove razvojne potrebe.

Naime, osim redovitih programa, u dječjim vrtićima Grada Zagreba provode se i drugi verificirani programi: posebni programi (programi ranog učenja stranog jezika, glazbeni programi, likovni programi, dramsko-scenski programi, informatički programi, sportski programi i dr.), alternativni programi (prema koncepcijama Marije Montessori, Rudolfa Steinera – waldorfski, i dr.) i primjereni programi za djecu sa specifičnim teškoćama u razvoju. Programi za djecu sa specifičnim teškoćama u razvoju provode se u osam dječjih vrtića, ovisno o vrsti djetetove teškoće (poremećaj iz spektra autizma, intelektualne teškoće, višestruke teškoće, motorička oštećenja).

*STAVITI POVEZNICU NA TABLICU S WEB PORTALA GDJE SU NAVEDENI SVI DJEČJI VRTIĆI GRADA ZAGREBA S PROGRAMIMA ZA DJECU S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU PREMA VRSTI TEŠKOĆA.

Što je opservacijski program?

Temeljem procjene i pisanog mišljenja stručnog povjerenstva za dijete s teškoćama u razvoju, odnosno za dijete za koje je stručno povjerenstvo na inicijalnom razgovoru uočilo određena razvojna odstupanja, a zahtjev za upis djeteta u dječji vrtić se prihvaća, dijete se obvezno uključuje u opservacijski program u trajanju od minimalno tri mjeseca odnosno trajanje opservacijskog programa će se produžit za najdulje još tri mjeseca ukoliko je dijete u prethodnom razdoblju u programu boravilo manje od 60% vremena. Stručno povjerenstvo odlučuje o duljini dnevnog, odnosno tjednog boravka djeteta u opservacijskom programu.

Svrha opservacijskog programa je ustanoviti način funkcioniranja djeteta u odgojno-obrazovnoj skupini kako bi se osigurali primjereni uvjeti za zadovoljavanje djetetovih potreba, a sve s ciljem poticanja cjelovitog djetetovog razvoja, odgoja i učenja.

Stručni suradnici svakodnevno prate djetetov napredak i zajedno s odgojiteljima odgojno-obrazovne skupine u kojoj dijete boravi stječu uvid u funkcioniranje djeteta u odgojno-obrazovnoj skupini te u skladu s navedenim mogu predložiti za dijete s teškoćama u razvoju neki drugi program odgoja i obrazovanja koji odabrani dječji vrtić provodi, a  koji može bolje odgovoriti potrebama djeteta s teškoćama u razvoju.

Po završetku opservacijskog programa, stručni suradnici i zdravstveni voditelj dječjeg vrtića zajedno s odgojiteljima odgojno-obrazovne skupine u koju je dijete uključeno, odlučuju o potrebi za individualiziranim odgojno-obrazovnim kurikulumom za dijete, o vremenu boravka djeteta u dječjem vrtiću (7-10 sati, 4-6 sati, 3 sata), sukladno njegovom razvojnom statusu i mogućnostima, o potrebnoj prilagodbi i primjerenom fizičkom okruženju za dijete (prostor, oprema i sredstva).

Podrška odgojno-obrazovnoj skupini u koju je uključeno dijete s teškoćama u razvoju

Stručni tim dječjeg vrtića odlučuje o potrebi uključivanja i o vrsti podrške odgojno-obrazovnoj skupini u koju je uključeno dijete s teškoćama u razvoju. Kao podrška odgojno-obrazovnoj skupini u koju je uključeno dijete s teškoćama u razvoju, može biti zaposlen dodatni/treći odgojitelj ili pomoćnik za djecu s teškoćama u razvoju ili stručni komunikacijski posrednik.

Roditelji/skrbnici mogu dobiti sve detaljne informacije u dječjem vrtiću u koji žele/namjeravaju upisati svoje dijete.

Popis dječjih vrtića kojima je osnivač Grad Zagreb:

https://www.zagreb.hr/UserDocsImages/arhiva/odgoj_obrazovanje_spot/Popis_DV.pdf

Ne zaboravimo!

Obitelj je prva i najvažnija zajednica u kojoj dijete odrasta i samim tim je  potrebno uključiti roditelje/skrbnike u sve aktivnosti koje se tiču odgoja i obrazovanja njihove djece. Pohađanjem dječjeg vrtića dijete prvi puta odlazi u nepoznatu socijalnu sredinu te je zbog toga kvalitetan partnerski odnos između obitelji i dječjeg vrtića neizmjerno važan. Međusobnim uvažavanjem i povjerenjem između roditelja/skrbnika i dječjeg vrtića djetetova prilagodba i osjećaj pripadnosti bit će znatno olakšani. Uspostavljanje partnerskog odnosa između obitelji i dječjeg vrtića podrazumijeva obostrano poštovanje, međusobno uvažavanje, dogovaranje, dijeljenje informacija, i dr. Takvim odnosom puno lakše će se prevladati potencijalni izazovi i prepreke u ostvarenju zajedničkog cilja – dobrobit za dijete i stvaranje okruženja u kojem svako dijete može ostvariti svoj razvojni potencijal.

Skip to content